ZER DA ETA ZER ESKATZEN DU
KULTURA INKLUSIBOA
- Inklusioa ulertzea presentzia, partaidetza eta ikaskuntza gisa.
- Irakasleek itxaropen handiak izatea ikasleekiko.
- Toki guztiak dira hezigarriak: jolastokiak, korridoreak, jolas-orduak, ingurunea…
- Pertsona da bere ikaskuntzaren protagonista.
- Aniztasuna erabakiak hartzeko ardatz nagusitzat izatea.
- Bultzatzea kidetasuna, errespetua, kohesioa eta elkarbizitza ona.
- Eskola irekia eta parte hartzailea (familiak eta komunitatea).
- Ebaluazio psikopedagogikoa; metodologiari eta testuinguruari buruzko datuak sartzea.
- Sentsibilizaioa eta etengabeko prestakuntza.
ANTOLAKUNTZA NEURRIAK
- Materialak beharretara egokitzea.
- Ikasgelen kokapena.
- Tutoretzak esleitzeko hezkuntza irizpideak.
- Taldeak eta laguntzak malgutzea.
- Talde heterogeneoendako berrikus daitezkeen irizpideak.
- Irakaskuntza partekatua sustatzea.
- Maila bereko gelek edo/eta maila-arteko gelek elkarrekin lan egin ahal izateko ordutegiak ematea.
- Sustatzea irakasleek koordinatzeko lekuak eta denbora tarteak izan ditzaten.
METODOLOGIA NEURRIAK
- Ikaskuntzaren diseinu unibertsala.
- Metodologiak malgutzea, metodologia aktiboak lehenetsiz.
- Maila anitzeko irakaskuntza.
- Lan kooperatiboa, ikaskuntza kooperatiboa, berdinen arteko tutoretzak.
- Ikaskuntza dialogikoa: solasaldi dialogikoak, eztabaidak, azalpenak, batzarrak.
- Gaitasunak zeharka lantzeko proiektuetan oinarritutako ikaskuntza.
- Zerbitzu ikaskuntza.
CURRICULUM NEURRIAK
- Hezkuntza konpetentziak malgutasunez antolatu eta sekuentziatzea.
- Funtsezko gaitasunak garatzeko gaitasun-zereginak. Pentsamenduaren kultura.
- Prestakuntza-ebaluazioa. Autoebaluazioa, baterako ebaluazioa eta heteroebaluazioa.
- Ikaskuntza pertsonalizatzea. Curriculum paraleloak aihestea, bakoitzaren ezaugarrietara egokitzea.
- Edukiak lehenestea. Ikaskuntza funtzionala eta esanguratsua.
- Ongi pentsatzea mailaz ez igotzea edo maila berean beste urtebetez mantentzea.
BALIABIDEAK
- Irisgarritasun baliabideak (kognitiboak, sentsorialak eta fisikoak).
- Testuliburuak erabili ala ez. Erabiltzeko irizpideak.
- Jolastokiaren kudeaketa dinamikoa.
- Espazioa bera irakasle izan daiteke: ikastetxeko espazioen beste erabilera batzuk.
- Ingurune atsegina: zaintza eta erantzukizun partekatuak.
- Ikaskuntza eta ezagutza teknologiaren erabilera.