NHBBZ

  • Español (Gaztelania)
  • Euskara
  • Informazio
    • Helburu orokorra
    • Esku hartzeko irizpideak
    • Programaren osaera
    • Jarduketa esparrua
    • Arreta-mota
    • ONCErekiko harremanak
  • IKUSMENEZKO EZGAITASUNA
    • Definizioa
    • Hiztegia
    • Braille eu
    • Simulazioak
  • Hezkuntza erantzuna
    • Jardunbide egokiazko bideoak
    • Orientazio Orokorrak
  • Ebaluaketa psikopedagogikoa
  • Baliabideak
    • Irudi-galeria
      • Material optikoa
      • Material tecnológico
      • Material didaktikoa
    • Bibliografikoak
      • Liburuak
      • Aldizkariak
    • Loturak
    • Tika errekurtsoak
      • Laguntza teknikoak
      • Software
  • Kontaktua
You are here: Home / Hezkuntza beharrak / Ikusmen urritasuneko taldea / Hezkuntza erantzuna / Jardunbide egokiazko bideoak

Jardunbide egokiazko bideoak

Egokitzapen baldintzak

Hona zer ikusten ahal dugun bideo honetan: hezkuntza eremuetan itsutasuna eta ikusmen urritasuna duten ikasleak eguneroko egoeretara egokitzeko baldintzak hobetzeko hainbat modu.


Ikusmenaren estimulazioa

Ikusmen Urritasuneko Taldearen esku hartzea, ikusmen funtzioak garatzeko eta ikusmenaren funtzionalitatea hobetzeko sortutako ikusmenaren estimulaziorako programa sistematiko baten bitartez.


Ukimenaren garapena

Ikusmen Urritasuneko Taldeak ukimen aktiboa garatzen irakasten du, haur itsuak inguruko mundua esperimenta dezan, modu sistematiko batean. Hezkuntza bereziko zentroetan eskolaratutako ikasleen kasuan, ukimena garatzeko jardun hori zentzumen askoren estimulaziorako programa batean dago kokatuta.



Braille aurrebaldintzak

Hau ere ikusten da bideoan: jardueren sekuentzia bat, ikasle itsuak braille kodea ikas dezaten prestatzeko gaitasunak hobetzen dituena.



Braille irakurketa

Braille irakurtzen ikasteko prozesuaren faseen eboluzio sekuentzia erakusten da.



Braille idazketa

Braille idazten ikasteko prozesua; lehenik, erregeleten bitartez, eta ondoren, Perkins makinaz.


Eguneroko bizitzarako trebetasunak

Ikusmen Urritasuneko Taldeak eguneroko bizitzako trebetasunak lantzeko hezkuntza programak sortzen eta jartzen ditu martxan, ikastetxeetan aplika daitezen, ikasle itsuak ahalik eta autonomia handiena izatera iristeko.


Orientazioa eta mugikortasuna

Ikasle itsuek ikastetxeetan autonomiaz mugitzen ikasten dute, orientazio eta mugikortasunerako berariazko teknikei esker.


Ikusmen urritasunerako laguntza optikoak

Ikusmen Urritasuneko Taldeak determinatzen du ikusmen gutxiko ikasleek zer laguntza optiko behar dituzten, beren ikusmen mailaren arabera ikusizko informazioa ahalik eta hobekien jaso dezaten.



Tifloteknlogia eta IKTak

Bideo honetan ikusten da teknologia eta ikusteko desgaitasuna ez direla bateraezinak; alderantziz, teknologia beharrezkoa dela ikusmen arazoak dituztenendako, lanean informazioa jasotzeko eta autonomia garatzeko.



Aisia eta denbora librea.

Berdinekin partekatutako aisialdiko irudiak agertzen dira.


 

Edukien taula

  • Egokitzapen baldintzak
  • Ikusmenaren estimulazioa
  • Ukimenaren garapena
  • Braille aurrebaldintzak
  • Braille irakurketa
  • Braille idazketa
  • Eguneroko bizitzarako trebetasunak
  • Orientazioa eta mugikortasuna
  • Ikusmen urritasunerako laguntza optikoak
  • Tifloteknlogia eta IKTak
  • Aisia eta denbora librea.

BILATU

CREENA/NHEBZ

Nafarroako Hezkuntza Bereziko Baliabide Zentroa
Tajonar 14B Kalea
31006 Iruña
creena@educacion.navarra.es
TEL 848 431 230
FAX 848 431 250

Kontaktua
Liburutegia 848431246

SARE SOZIALAK

© Departamento de Educación

Santo Domingo kalea Z/G
31001 Iruña
T 848 42 65 00
F 848 42 60 52

enlace a la web de erasmus movilidades
enlace a la web inclusall

Copyright © 2025