Lekua:
Datak:
Anfitrioia
Partaideak bileran:
Nafarroako eta Vilelako taldeak arratsalde-gau partean heldu dira Modenara. Tren geltokian gure anfitrioiek hartzen gaituzte, hotelera laguntzen digutenak. Handik, lau talde bazkideak osatzen dituzten pertsona guztien arteko elkartze afari batera joaten dira. Garrantzitsua da azpimarratzea parte hartzen duten talde guztien artean harreman pertsonal onak sortu direla Iruñeko lehen bileraren ondorioz (2019ko martxoa). Horri esker, sistematikoki egin dira bideokonferentzia bidezko bilerak, partzuergoan konpromezua hartutako lana doitzeko.
Lan topaketaren hasieran, Modenako bazkidearen eskola-taldeko lehen hezkuntzako zentroak eta bigarren hezkuntzako institutua bisitatzen dira, hiri berean. Han, in situ egiaztatu ahal izan genuen nola egiten den lan modu inklusiboan ikasle guztiekin gela arruntean:
Haur batek aparteko laguntza behar duenean, laguntzarako adituak eta laguntzak ikasgelan parte hartzen du, irakasle tutoreekin koordinatuta. Kanpoko gela bat ere badago, gune “lasaia” izateko, Espektro autistako nahasmendua (TEA) duen ikasleren batek unean uneko arreta espezifikoa behar badu.
Espainiako ikastetxeekin desberdintasun handia dago, Italian Hezkuntza Premia Bereziak dituzten ikasleak ohiko ikasgelan matrikulatuta daudelako eta kanpoko ikasgelan laguntza eta akonpainamendua une jakin batzuetan bakarrik jasotzen dutelako, betiere denbora gehiena berdinekin ikasgela arruntean egoteko asmoarekin.
Eskola-taldekatze horren bereizgarri nagusietako bat Antzerkia da, curriculumaren ardatza baita.
Instalazioak bisitatu genituen eta azaldu ziguten Glotodramaren bidez, hizkuntzen eta arte dramatikoaren irakasleen arteko koordinazioak hizkuntzak ikasteko irakaskuntza prozesua errazten duela.
Taldekatze horretan atzerriko ikasle migratzaile ugari daude, eta metodo horri esker, italiera eta beste hizkuntza bat gaitasunez bereganatzen dituzte. Gainera, beste curriculum arlo batzuekin erlazionatzen da, hura prestatzeko prozesuan lantzen diren antzezlanen edukiaren bidez, eta antzezpen batekin amaitzen da. Eszenaratze horretan, hainbat hezkuntza gaitasunek eta curriculum arlok elkarri eragiten diote.
Geroago, Modenako plaza nagusian dagoen Europako Proiektuak Koordinatzeko Zentroko udal harrera batera jo genuen. Han udalak, Hezkuntza Sailarekin elkarlanean, europar nortasuna sustatzeko egin zuen proiektua ezagutu ahal izan genuen. Zentro hori Europako edozein ekimenen euskarri da, eta Erasmus+ proiektuen euskarri.
Harreran honako hauek egon ziren:
Arratsaldean, Modenako Hezkuntza Multizentrora joan ginen, hezkuntza eta prestakuntza arloko dokumentazio zentro handi batera.
Ikastetxe honek prestakuntza, batez ere irakasle lanbideari etengabeko laguntzatzat eta eskola zerbitzuaren etengabeko kualifikaziotzat hartzen du. Bereziki familiei zuzendutako topaketak eta prestakuntza jarduerak ere sustatzen ditu, eskolaren eta familiaren arteko hezkuntza itunaren hazkuntzari eta kualifikazioari laguntzeko. Instalazioak bisitatu ahal izan genituen, eta prestakuntza ikastaroetara, tailerretara eta liburutegira joaten diren irakasleen, familien eta irakasle-ikasleen etengabeko joan-etorriak egiaztatu genituen..
Cuenta además con una sección específica sobre documentación de buenas prácticas educativas que pueden ser consultadas por cualquier persona interesada. La biblioteca es el corazón de este centro y en torno a ella giran gran cantidad de actividades formativas, encuentros pedagógicos y grupos de trabajo.
Goizean goiz, Modenatik Reggio Emiliara joan ginen Loris Malaguzzi Nazioarteko Zentrora Bertan, gure anfitrioiek bisita gidatu bat eta bisitaren aurreko lan eta eztabaida saio bat erreserbatu zituzten.
Bisita gidatua zentroko tailer desberdinetan egiten dugu. Tailer horietan – Arinak, digitalak, grafikoak, papera, buztina – hizkuntza desberdinak elkartzen dira, eta, era berean, Reggio Emilia udalerriko haur eskolekin eta beste eskola batzuekin egindako ikerketa proiektuetatik sortutako erakusketak bisita daitezke.
Mugimenduaren filosofia pedagogikoa 1945ean hasi zen Loris Malaguzzi landa eremu batean eskola txiki bat antolatu eta administratzera joan zenean nekazari familietako haurrekin, baliabide ekonomiko gutxi izan arren, euren seme-alaben hezkuntzaren alde egitea lehenetsi zutenak.
El movimiento pedagógico-educativo se extendió rápidamente por otras aldeas de la zona, configurando una red de escuelas en las que cada niña y cada niño son el centro de atención, con propuestas que fomentan la curiosidad, respetando el ritmo personal de aprendizaje de cada criatura al tiempo que se les ofrecen continuamente retos asumibles que les motivan a investigar el entorno y las posibilidades de interacción con el mismo, siendo considerado el contexto como un docente más, en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
Arratsaldean, bisita gidatu bat egin genuen Loris Malaguzzi Nazioarteko Zentroko tailerretan zehar. Horri esker, Reggio Emilia eskualdeko ikasgeletan egindako hainbat proposamen eta horien garapena ezagutu ahal izan genituen, baita material didaktiko ugari ere.
Lan saioaren ardatzak honako hau dira:
Aurrekonturik gabeko bilera bat egitea erabaki da Bartzelonan, eta zentro bazkide bakoitzak hartuko du bere gain. Eraldaketa metodologiko globalak egiten ari diren Escola Nova 21 Sareko zentroak bisitatu ahal izatea oso garrantzitsutzat jotzen dugu. Asko interesatzen zaigu egiaztatzea ea aldaketa horiek UNESCOk adierazten duen inklusioaren kontzeptu unibertsalarekin bat datozen.
Gure produktu intelektualetan, funtsezkoa da inklusioa ikasle guztientzako arreta pertsonalizatutzat hartzea, aniztasun funtzional sentsorial edo kognitiboarekin lotutako zailtasunak egon ala ez.
Egiaztatu behar dugu ea gaur egun berritzaileagotzat jotzen diren eta erreferentetzat hartzen ari diren ikastetxeek ikaskuntzarako oztopoak hauteman dituzten, eta, hala izan bada, horiek gainditzeko zer neurri hartu dituzten.
Metodologia aldaketek, ikaskuntzarako oztopoak hautematearekin eta ezabatzearekin batera ez badoaz, oztopo horiek estetikaren eta material erakargarrien itxurapean ezkutatzea kezkatzen gaitu. Helburua da gure produktu intelektualak Ikaskuntzako Diseinu Unibertsalaren (DUA) jarraibideekin bat etortzea.
Eguerdian, amaitutzat eman da nazioz gaindiko 2. bilera. Talde guztiak oso pozik daude egindako lanarekin eta proiektuak izan duen aurrerapenarekin.
Hurrengo bilerak bideokonferentzia bidez egingo dira, 2020ko azaroan Bartzelonan fisikoki elkartzen garen arte.
Erasmus+ “Inclus 4 all” programako bazkide guztiok lanean jarraituko dugu gure proiektu handian, eta 2020ko azaroan Bartzelonan ikusiko dugu berriro elkar.