NHBBZ

  • Euskara
  • Español (Gaztelania)
  • Informazio
    • Taldearen osaera
    • Esku-hartze irizpideak aa
    • Malgutasunaren txostenak
  • GAITASUN HANDIAK
    • Eredu argigarriak
      • Ikuspegi klasikoa: gaitasunetan ardazturako ereduak
      • Errendimenduan oinarritutako ereduak
      • Kognizio ereduak
      • Eredu soziokulturalak
    • Ikasleak nolakiak diren eta nola ikasten duten
      • Ezaugarriak
      • Disinkroniaren sindromea
      • Aldi bereko erreakzioak
    • Mitoak eta estereotipoak
    • Familiendako dekalogoa
  • Ebaluazio psikopedagogikoa
  • Baliabideak
  • Kontaktua
  • Inklusioa
  • Oferta.-
You are here: Home / Berariazko hezkuntza premien arreta / Gaitasun Handiko Taldea / GAITASUN HANDIAK / Eredu argigarriak / Errendimenduan oinarritutako ereduak

Errendimenduan oinarritutako ereduak

Entzun

Uste dute potentzial modura hartutako adimen gaitasun handia beharrezko ezaugarria dela baina ez nahikoa goi mailako errendimendurako, eta pertsonari beste baldintza gehigarri batzuk gehitzen dizkiote, hala nola, sormena edo motibazioa; esan daiteke ezaugarri horien guztien baterako funtzionamenduaren araberakoa dela errendimendu handia.

Egile adierazgarriak eta haien ekarpenak

Renzulli (1978). Eredu triadikoa edo hiru eraztunekoa

  • Superdotazioa hiru ezaugarri pertsonalen arteko bidegurutzean kokatzen du (ezaugarri horiek grafikoki hiru eraztunetan irudikatzen ditu).
    • Batez bestekotik goragoko trebetasuna, adimen-maila handia.
    • Lanarekiko konpromisoa, lorpenaren motibazio handia eta lanean iraunkorra izatea.
    • Sormen handia.
  • Haur superdotatu eta/edo talentudun haurtzat hartzen dira bereizgarri-multzo hau dutenak edo garatzeko gai direnak eta baliozkoa izaten ahal den edozein arlotan aplikatzeko gai direnak.
  • Motibazioa sartzea da teoria honen alderdirik berritzaileena.

Gagné (1991). Superdotazioaren eta talentuaren eredu diferentziala

  • Superdotazioa giza gaitasunaren eremu batean edo gehiagotan dagoen gaitasun handia da: adimenekoa, sozioafektiboa, sortzailea eta zentzumen-motorrekoa.
  • Talentua giza jardueraren eremu batean edo gehiagotan batez besteko mailatik oso gora dagoen errendimendua da: akademikoa, artistikoa, teknikoa, pertsona barnekoa, atletikoa.

CREENA

Nafarroako Hezkuntza Bereziko Baliabide Zentroa
Tajonar 14B Kalea
31006 Iruña
creena@educacion.navarra.es
TEL 848 431 230
FAX 848 431 250

Kontaktua
Liburutegia 848431246

SARE SOZIALAK

© Departamento de Educación

Santo Domingo kalea Z/G
31001 Iruña
T 848 42 65 00
F 848 42 60 52

Copyright © 2023